oregon

Το Δημοτικό Σχολείο Λιούις του Όρεγκον τιμήθηκε από το κράτος στο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου

http://www.oregonlive.com/portland/index.ssf/2013/05/lewis_school_named_co-winner_i.html

ndungca@oregonian.com” >Nicole Dungca | ndungca@oregonian.com
6 Μαΐου, 2013

oregon

To σχολείο Λιούις (LewisSchool) διατηρεί ένα κήπο για να βοηθά  οικονομικά το πρόγραμμα που έχει εκπονήσει για την κηπουρική και την αειφορία. Το σχολείο αυτό έχει αναγνωριστεί για τις πρωτοβουλίες των μαθητών του σχετικά με την ευεξία δύο φορές αυτή τη χρονιά(12-13)

Το Υπουργείο Παιδείας του Όρεγκον (Η.Π.Α.) ανακήρυξε το  LewisElementarySchool (Δημοτικό Σχολείο Λιούις), νικητή στο διαγωνισμό «Αειφόρο Σχολείο του Όρεγκον», για τη διάκρισή του στον τομέα της υγείας, της ασφάλειας των μαθητών και του προσωπικού.  Για δεύτερη φορά αυτή τη χρονιά,  το σχολείο αυτό που μοιράστηκε  τη διάκριση με το σχολείο LakeOswegoOakCreek, παίρνει έπαινο  από το Κράτος   για τις πρωτοβουλίες του σχετικά με την υγεία των μαθητών του. Το Λιούις, επίσης μοιράστηκε με το BensonHighSchool (Λύκειο),  το ποσό των 2.500$, μέσω των Βραβείων Σχολικής Ευεξίας. Το Λιούις ενθαρρύνει  τη χρήση του ποδηλάτου και την πεζοπορία προς το σχολείο, έχει θεσμοθετήσει τα «Διαλείμματα για το Μυαλό και το Σώμα» κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, διατηρεί σχολικό κήπο και έχει κάνει προσπάθειες για τη μείωση των απορριμμάτων  μέσα από την ανακύκλωση και την παρασκευή κομπόστ από τα υπολείμματα του φαγητού. Το Κράτος συνεργάζεται με την «Πρωτοβουλία Αειφόρου Σχολείου του Όρεγκον» προκειμένου να δώσει βραβεία για τα σχολικά κτήρια σε περιοχές που υποφέρουν περιβαλλοντικά, για υγιείς  και ασφαλείς μαθητές, για την εκπαίδευση για την αειφορία και για την κοινωνική αειφορία. Το Υπουργείο Παιδείας του Όρεγκον θεωρεί ότι το Βραβείο Αειφόρου Σχολείου   (του Όρεγκον) βοηθά την τοπική αυτοδιοίκηση να επιβραβεύει τις καλές πρακτικές σχετικές με τα σχολικά κτήρια, όχι όσον αφορά την εκπαίδευση για την αειφορία, αλλά όσον αφορά τις αειφόρες πρακτικές.  Ενδιαφέρεται για το τι κάνουν  τα σχολεία για να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα ( αποδοτικότητα καυσίμων ή κομπόστ ή σχολικοί κήποι ή πιο αποδοτικά κτήρια). Εξετάζει επίσης τις εκπαιδευτικές διαστάσεις: τι κάνουν τα σχολεία για να προωθήσουν τη νέα γενιά των «φρουρών της περιβαλλοντικής αειφορίας» μεταξύ των νέων μας; ρωτά η Κρύσταλ Γκρήν, εκπρόσωπος τύπου του Υπουργείου. Ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Λιούις λέει ότι το σχολείο δε θα μπορούσε να βραβευτεί  αν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς (η σχολική κοινότητα) δεν ήταν αφοσιωμένοι στην υπόθεση της αειφορίας. Για παράδειγμα οι γονείς-εθελοντές, βοηθούν πλένοντας τα κουτιά γάλακτος, ώστε να ανακυκλωθούν κατά τη διάρκεια του γεύματος, κάτι που μειώνει πολύ τον όγκο των απορριμμάτων. Εκτός των άλλων, για σχεδόν επτά χρόνια οι εκπαιδευτικοί κάνουν μια συνειδητή προσπάθεια να ποδηλατούν ή να χρησιμοποιούν τα δημόσια μέσα μεταφοράς για να πάνε στο σχολείο. Στο παρελθόν το σχολείο χάριζε ποδηλατικά κράνη, με κλήρωση, ώστε να κάνει τα παιδιά να ενδιαφερθούν για την ποδηλασία. Ο εκπαιδευτικός κ. Λάουερ που ποδηλατεί περίπου 5,5 χιλιόμετρα για να πάει στη δουλειά του τρεις με τέσσερις μέρες τη βδομάδα, λέει ότι οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να δείξουν το δρόμο με πράξεις. «Αν σε δουν να κυκλοφορείς με το ποδηλατικό κράνος, τους στέλνεις το μήνυμα».

Leave a reply