Ανταποκρίσεις Σχολείων: 55ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
55ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
Γράφει ο Θανάσης Μπακαστάθης, δάσκαλος
Το σχολείο μας λειτουργεί ως 12/θέσιο με πρόγραμμα ΕΑΕΠ και βρίσκεται στο νότιο διαμέρισμα του Δήμου Πατρέων. Υλοποιεί καινοτόμα προγράμματα εδώ και 18 περίπου χρόνια, έχοντας δημιουργήσει μια μακρά παράδοση σχεδιασμού και εφαρμογής καινοτόμων και συχνά βραβευμένων προγραμμάτων .
Στην αρχή τα προγράμματα ήταν αποσπασματικά και δεν αφορούσαν στο σύνολο των τάξεων και των εκπαιδευτικών. Σιγά-σιγά καταφέραμε με τη συνεργασία και βοήθεια των υπευθύνων του Τμήματος Π.Ε. , των θεματικών δικτύων των ΚΠΕ , των Οικολογικών Σχολείων , του τοπικού δικτύου Ν. Αχαΐας «Αειφόρων Σχολείων» του οποίου είμαστε μέλη , να πετυχαίνουμε την ολοένα και μεγαλύτερη συμμετοχή σε προγράμματα, τόσο μαθητών, όσο και εκπαιδευτικών. Παράλληλα κερδίζαμε την πλήρη υποστήριξη και βοήθεια των γονιών, βλέποντας την ποιοτική δουλειά που γινόταν.
Καταφέραμε να ολοκληρώσουμε δύο φορές τα προγράμματα των Οικολογικών Σχολείων της ΕΕΠΦ, να συμμετέχουμε σε θεματικά δίκτυα Π.Ε. που χειρίζονται τα ΚΠΕ , να δημιουργήσουμε ταινίες μικρού μήκους , που διακρίθηκαν σε πανελλήνιους και πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς, καθώς και σε κινηματογραφικά φεστιβάλ , να συμμετέχουμε με επιτυχία σε δράσεις (ανακύκλωση, δεντροφυτεύσεις, κομπόστ, σχολικός κήπος, αισθητική αναβάθμιση σχολείου, κοινωνικές δράσεις , έρανοι , συνεργασία με εξωτερικούς συνεργάτες , εκπαιδευτικές επισκέψεις ), να δώσουμε βαρύτητα στη βιωματική μάθηση και την ενεργό συμμετοχή των παιδιών.
Εδώ και τρία χρόνια συμμετέχουμε με επιτυχία, δύο φορές με την 10η θέση και μια φορά με την 9η θέση , στο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου με τη συμμετοχή του συνόλου της σχολικής κοινότητας , των εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών. Για μας το Βραβείο Αειφόρου Σχολείου αποτελεί την «ομπρέλα» κάτω από την οποία συνεργαζόμαστε αρμονικά όλοι μαζί, μέσα από προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων, Ευρωπαϊκών, προς την κατεύθυνση της αειφορίας. Είναι ο συνδετικός κρίκος και το σημείο αναφοράς όλων μας.
Παράλληλα, επενδύουμε στην ποιότητα των σχέσεων παιδιών-εκπαιδευτικών-γονιών, αποσκοπώντας σε ένα ήρεμο και δημιουργικό σχολείο μέσα στο οποίο το παιδί θα νιώθει ασφαλές να δημιουργήσει και να εκφραστεί.