Δείκτες Αειφόρου Σχολείου
Παιδαγωγικοί δείκτες
Π1. Εισαγωγή, σε αυξανόμενο βαθμό, μαθητοκεντρικών και ομαδοσυνεργατικών μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας, προκειμένου να γίνει το μάθημα πιο ελκυστικό και αποδοτικό.
Π2. Εισαγωγή, σε αυξανόμενο βαθμό, παιδαγωγικών μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας, για την ανάπτυξη της κριτικής, συστημικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών/μαθητριών.
Π3. Διάχυση της Αειφορίας και της Κλιματικής Αλλαγής σε όλα τα μαθήματα του σχολείου (Ολιστική Σχολική Προσέγγιση)
Π4. Πραγματοποίηση των προβλεπόμενων διδακτικών και εκπαιδευτικών επισκέψεων στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Π5. Προαιρετικά προγράμματα κάθε είδους, που εκπονήθηκαν στο σχολείο από μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικούς.
Π6. Μαθητικοί διαγωνισμοί στους οποίους συμμετείχαν μαθητές/μαθήτριες
Π7. Εκδηλώσεις που οργανώθηκαν από το σχολείο με τη συνεργασία μαθητών-εκπαιδευτικών, με ακροατήριο μαθητές/γονείς/ μέλη της τοπικής κοινωνίας.
Π8. Δράσεις του σχολείου για πρόληψη και μείωση της ενδοσχολικής βίας και της σχολικής διαρροής.
Π9. Ετήσιο πρόγραμμα ενδοσχολικής επιμόρφωσης σε θεματολογία που προτείνουν οι εκπαιδευτικοί. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου εν γένει.
Π10. Συμμετοχή σε κοινές δράσεις (περιβαλλοντικές, κοινωνικές, πολιτιστικές) με άλλα σχολεία.
Κοινωνικοί και οργανωσιακοί δείκτες
Κ1. Διαδικασία σύνθεσης και αναθεώρησης του Σχολικού Κανονισμού.
Κ2. Διαδικασία δημιουργίας της Επιτροπής Αειφόρου Σχολείου.
Κ3. Συμμετοχικές και δημοκρατικές διαδικασίες για τη σύνθεση του του Σχολικού Προγράμματος Δράσης (Σ.Π.Δ.).
Κ4. Κοινωνικές δράσεις-δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης που πραγματοποιήθηκαν από τη σχολική κοινότητα μέσα ή έξω από το σχολείο.
Κ5. Συνεργασία του σχολείου με επιστήμονες, καλλιτέχνες, επαγγελματίες, πολίτες ή φορείς της κοινωνίας των πολιτών και άλλους τοπικούς και υπερτοπικούς φορείς, εθνικούς και διεθνείς.
Κ6. Δράσεις και μέτρα πρόληψης, προστασίας και προαγωγής της υγείας των μαθητών και εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένης και της λειτουργίας του σχολικού κυλικείου, όπου υπάρχει.
Κ7.Τακτική σύγκληση του Σχολικού Συμβουλίου και εμπλουτισμός της θεματολογίας με ζητήματα αειφορίας και κλιματικής αλλαγής, Πολιτικής προστασίας κα.
Κ8. Δράσεις που συμπληρώνουν τη διδασκαλία των δημοκρατικών θεσμών, σε συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους και αρμόδιους φορείς (Ολοκαύτωμα κα)
Κ9. Λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων-μικρή έκθεση.
Κ10. Συνεργασία σχολείου-γονέων. Πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το σχολείο προκειμένου να έλθουν οι γονείς πλησιέστερα προς αυτό και να βελτιωθεί η συνεργασία.
Περιβαλλοντικοί Δείκτες
Ο1. Δράσεις ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας για τη μείωση της σπατάλης πόρων, μείωση της υπερβολικής κατανάλωσης (υπερκαταναλωτισμός), για τη μείωση παραγωγής απορριμμάτων και για την διαλογή στην πηγή.
Ο2. Αξιοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών για διάφορες λειτουργίες στο σχολείο (χειροτεχνίες, πειράματα κα)
Ο3. Μείωση κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στο σχολείο (Ενεργειακό αποτύπωμα)
Ο4. Μείωση κατανάλωσης χαρτιού φωτοτυπίας
Ο5. Μείωση κατανάλωσης νερού. Δράσεις εξοικονόμησης νερού και αξιοποίησης του βρόχινου και του γκρι νερού στο σχολείο.
Ο6.Δημιουργία και καλλιέργεια σχολικού λαχανόκηπου. Λειτουργία κομποστοποιητή
Ο7. Δενδροφύτευση. Αριθμός δέντρων που φυτεύτηκαν εντός και εκτός του σχολείου από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Ο8. Αισθητικές παρεμβάσεις και αναβάθμιση του σχολείου, σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς, γονείς, Δήμο και άλλους συνεργάτες
Ο9. Οικολογικά απορρυπαντικά καθαρισμού στο σχολείο
1Ο. Συγκρότηση μαθητικής ομάδας Διαμεσολαβητών Αειφορίας
Όλοι οι δείκτες είναι πολύ σημαντικοί για την πιστοποίηση κάθε σχολείου (του Νηπιαγωγείου είναι ελαφρώς διαφορετικοί και βρίσκονται σε άλλη θέση). Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένοι Δείκτες που είναι θεμελιώδεις. Αν δεν υπάρχει δραστηριότητα στους δείκτες αυτούς δεν δίνεται πιστοποίηση. Οι δείκτες αυτοί είναι οι:
Π1, Π3, Π8, Κ1, Κ2, Κ3, Κ7, Κ9, Ο1, Ο8.