Αειφόρο Σχολείο            

www.aeiforum.eu

                                                                                   

Προς

Τις Διευθύντριες/τους Διευθυντές και εκπαιδευτικούς

                   Αθήνα 22-9-2014

Αγαπητοί συνάδελφοι,

            Πέρσι, με τη βοήθεια αρκετών από σας, πραγματοποιήσαμε μια έρευνα σχετική με το μέλλον του Αειφόρου Σχολείου. Η έρευνα που πραγματοποιήσαμε έδειξε ότι είναι πιθανό ένας διαγωνισμός που θέτει τα σχολεία σε έναν ανταγωνισμό για την πρωτιά ή για τις διακρίσεις, να διαστρεβλώσει την έννοια της αειφορίας. Για το λόγο αυτό δε συνεχίζουμε με τον διαγωνισμό Βραβείο Αειφόρου Σχολείου, αλλά υιοθετούμε μια διαφορετική προσέγγιση, αλλάζοντας ελαφρώς και τον τίτλο σε «Αειφόρο Σχολείο» (δείτε όλη την ανακοίνωση στο www.aeiforum.eu).

Τι παραμένει ίδιο;

  • Η προσέγγιση μέσω των Δεικτών Αειφόρου Σχολείου (αρκετά τροποποιημένων προς πιο δημοκρατικές και κοινωνικές κατευθύνσεις και χωρίς αριθμητικούς υπολογισμούς)
  • Η ολιστική σχολική προσέγγιση στην υλοποίηση του προγράμματος του Αειφόρου Σχολείου
  • Η δομή της οργάνωσης του Αειφόρου Σχολείου (ΕΑΣ, ΣΑΔ, ΣΠΔ)
  • Η ομάδα υποστήριξης του Αειφόρου Σχολείου και η υποστήριξη των σχολείων
  • Το Ημερολόγιο Αειφόρου Σχολείου
  • Οι «Δείκτες και Δράσεις»

Τι αλλάζει;

  • O χαρακτήρας: δεν είναι διαγωνισμός με βαθμολογία δεικτών
  • Tα έπαθλα: δεν είναι χρηματικά (άμεσα ή έμμεσα)
  • Ο τρόπος «αξιολόγησης» και όλη η φιλοσοφία των βραβείων

Οι προκλήσεις των καιρών επιβάλλουν την ενδυνάμωση της δημοκρατίας, την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης, τη λειτουργία του σχολείου ως θρυαλλίδας για την κοινωνική αλλαγή, την υπεράσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και των δημοκρατικών θεσμών από την επίθεση των δυνάμεων της πιο άγριας και απάνθρωπης ιδεολογίας.

Γνωρίζουμε ότι τα σχολεία που συμμετείχαν στο Βραβείο Αειφόρου Σχολείου είναι περήφανα για όσα κατάφεραν με τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό αυτό.

Καθώς βρισκόμαστε στην αρχή της σχολικής χρονιάς και όλα τα σχολεία προγραμματίζουν τις δράσεις τους, σας προσφέρουμε ένα καινοτόμο πρόγραμμα Εκπαίδευσης για την Αειφορία, προσανατολισμένο στην κριτική παιδαγωγική προσέγγιση όλου του πλέγματος των σχέσεων στο σχολείο και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα.

Σας παραδίδουμε λοιπόν τους νέους Δείκτες Αειφόρου Σχολείου, απαλλαγμένους από αριθμητικά στοιχεία και δεδομένα, προσανατολισμένους σε κοινωνικά, παιδαγωγικά και περιβαλλοντικά ζητήματα, μέσα από τους οποίους μπορούμε όλοι να κάνουμε ένα καλύτερο, πιο δημοκρατικό, πιο ευαίσθητο κοινωνικά, αειφόρο σχολείο.

Η ιστοσελίδα μας (www.aeiforum.eu) παραμένει το εστιακό σημείο για την επικοινωνία μας. Σ’ αυτήν περιλαμβάνονται όλα όσα χρειάζονται τα σχολεία για να προχωρήσουν στην υλοποίηση των δεικτών. Είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις βελτίωσης των δεικτών, του προγράμματος και της ιστοσελίδας και θα χαρούμε πολύ να ακούσουμε τις προτάσεις σας. Σας καλούμε όλους να γίνετε μέλη του Δικτύου Εκπαιδευτικών Αειφόρου Σχολείου δηλώνοντας ταυτόχρονα τη συμμετοχή του σχολείου σας στο Πρόγραμμα του Αειφόρου Σχολείου.

Στο τέλος της χρονιάς, δηλαδή από 10 Μαΐου και μετά, τα σχολεία μπορούν να στέλνουν τον απολογισμό της δράσης τους στο Δίκτυο και να παίρνουν τη Βεβαίωση Συμμετοχής. Αν κάποιο σχολείο επιθυμεί να λάβει διάκριση θα πρέπει να στείλει απολογισμό δράσης για τον ελάχιστο αριθμό δεικτών που προβλέπεται (δηλαδή 5 Παιδαγωγικούς, 8 Κοινωνικούς και 6 Περιβαλλοντικούς) (βλ. www.aeiforum.eu)

Πιστεύουμε ότι το σχολείο σας γίνει εταίρος στην προσπάθεια αλλαγής των σχολείων προς την αειφορία. Η ενδεικτική καταληκτική ημερομηνία δηλώσεων συμμετοχής θα είναι η 31η Οκτωβρίου 2014.

Ευχόμαστε καλή δύναμη σ’ αυτούς τους χαλεπούς καιρούς, επιμένοντας ότι «προτιμούμε την αισιοδοξία της δράσης από την απαισιοδοξία της σκέψης».                                                                                                                                                                                      

Με τιμή

Δημήτρης Καλαϊτζίδης

Επικοινωνία: Αειφόρουμ. Γούναρη 21-23, 18531 Πειραιάς. Δ. Καλαϊτζίδης: 210 4117027 κινητό. 6948292381 μέηλ: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Go to top